خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 16:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
بیانیه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین؛

امیرعبداللهیان؛ سردار دیپلماسی و فرمانده میدان سیاست خارجی بود

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای شهادت دبیرکل سابق این دبیرخانه را به آحاد ملت های فلسطین و ایران و ملت های مقاومت در منطقه و عدالتخواهان جهان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای شهادت حسین امیرعبداللهیان، دبیرکل سابق این دبیرخانه را به آحاد ملت های فلسطین و ایران و ملت های مقاومت در منطقه و عدالتخواهان جهان تسلیت گفت.

متن بیانیه تسلیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین به شرح ذیل است؛

 

بسْم الله الرّحْمن الرّحیم

ولا تحْسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمْواتًا بلْ أحْیاءٌ عنْد ربّهمْ یرْزقون

در میان ستارگان درخشانی که همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام تا قله رفیع عند ربّهمْ یرْزقون پر کشیدند شهید سرافراز، سردار دیپلماسی و فرمانده میدان سیاست خارجی؛ دکتر حسین امیرعبداللهیان برای فلسطینی ها و حامیان فلسطین در داخل و خارج، اسوه حکمت، شجاعت، ابتکار و تدبیر میدان تا پیروزی بود.

این شهید بزرگوار از آغازین روزهای ورود به سنگر سیاست خارجی از هر موقعیت و مسئولیت و فرصتی در وزارت امور خارجه نهایت بهره برداری را برای حمایت از آرمان رهائی قدس شریف و آزادی فلسطین عزیز از بحر تا نهر می نمود و همواره، زبان قاطع و صریح امامین انقلاب اسلامی در دفاع از فلسطین بود.

آن گاه که آن شخصیت دانا، فرزانه، انقلابی و هوشمند وارد سنگر مجلس شورای اسلامی شد، فرصت را برای تقویت روابط با همه گروه ها، جریان های مقاومت فلسطین و منطقه مغتنم شمرد و به چهره ای محبوب و الهام بخش برای مردان مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه تبدیل گردید.

بزرگ شهید سیاست خارجی کشورمان از لحظه ورود به مسند ریاست دستگاه سیاست خارجی با تبدیل سنگر دیپلماسی به سنگر اقدام دقیق و در لحظه، آن سنگر را سنگر جهاد و نبرد دائمی با  استکبار جهانی، دشمنان بشریت، دشمنان عدالتخواهی و صهیونیست ها نمود و با آغاز طوفان الاقصی تمامی تریبون ها و منابر جهانی را به خدمت گرفت تا از مردم قهرمان فلسطین به ویژه غزه عزیز حمایت نماید و جای جای جهان یادآور گام های موثر و بی نظیر او در حمایت از مقاومت و عدالتخواهی است.

 این بزرگ مرد ولایتمدار و مصداق حسن خلق و پیروی از اخلاق نبوی که در صمیمیت و احترام به مخاطب و رعایت ادب کم نظیر بود اینک به پاس آن همه مجاهدت، در جوار آل الله در نهایت آسودگی و راحتی ضمیر، آرام گرفته است.

دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی، شهادت دبیرکل سابق این دبیرخانه را محضر مبارک حضرت ولی الله الاعظم امام زمان (عج) و نائب گرانقدرش حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی، آحاد ملت های فلسطین و ایران و ملت های مقاومت در منطقه، عدالتخواهان جهان و خانواده معزز و شریف آن مظهر جاویدان مومن منتظر المهدی (عج) تسلیت عرض می نماید و یقین دارد راه روشن آن شهید تا پیروزی نهائی هم چنان توسط هم رزمانش به ویژه در وزارت امور خارجه و سایر نهاد ها تدام خواهد یافت.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی./

پایان پیام

  • کد خبر : 378769
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار